Erhverv

Ydelser for erhverv

Overordnede ydelser

  • Outsourcing af økonomifunktion
  • Rapportering
  • Selskabsskat

Under Outsourcing af økonomifunktion er:

  • Bogføring
  • Lønadministration
  • Kreditorbehandling
  • Debitorbehandling

Under Rapportering er:

  • Ledelsesrapportering
  • Budgetter og forecast
  • Officielle årsrapporter

Selskabsskat

  • Opgørelse af skattepligtig indkomst
  • Selskabsselvangivelse
  • Indberetning af udbytte
  • Ad hoc skatteforhold

Outsourcing af økonomifunktion

Financial Management varetager hele eller dele af økonomifunktionen i jeres virksomhed alt efter jeres behov. Vi leverer ydelser indenfor en bred vifte af kompetencer. Vi tilbyder at assistere med at varetage forskellige roller i økonomifunktionen lige fra bogholderen til controlleren, til regnskabs- og økonomichefen.

Bogføring

Enhver virksomhed har pligt til at føre regnskab over dets indtægter, omkostninger, investeringer mv. Regnskabet har mange formål og Financial Management assistere med, at alle formål afdækkes. Vi sikre ledelsens behov for validt regnskabsinformation som beslutningsgrundlag, grundlag for indberetning af moms, grundlag for regnskabsaflæggelse mv. Vi håndtere såvel administration af bogholderi på jeres kontor, som en fjern løsning og leveres bilag i en Netto pose, så klarer vi også det. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten af regnskabsdokumentationen, så modtages grundlag i mindre god kvalitet er der blot ”længere vej” til den gode kvalitet (Netto posen) end, hvis materialet leveres indekseret og godkendt. Vi tilbyder:

  • Korrekt kontering efter omkostningsart
  • Registrering af bilag
  • Afstemning af banker
  • Rykning af debitorer
  • Afstemning af kreditorer
  • Indberetning af moms/lønsumsafgift
  • Afstemning af balance ved årsafslutning til brug for regnskabsudarbejdelse

Hos Financial Management varetager vi bogholderiet ved brug af det økonomisystem i ønsker at anvende. Har du ikke behov for egen adgang til økonomisystem, tilbyder Financial Management at varetage bogholderiet via en administratoraftale med det af kunden valgte økonomisystem.

Lønadministration

Financial Management varetager lønadministrationen for både 14 dages- og månedslønnede. Du levere input til lønbehandlingen, kontrakter mv. og Financial Management tager sig af:

  • Korrekt behandling af løndata
  • Udarbejdelse af lønsedler
  • Generere lønposteringer til bogholderiet.
  • Afregning af nettoløn, A-skat, feriepenge mv.
  • Indberetninger til SKAT
  • Refusionsanmodninger ved barsel og sygdom

Lønbehandling er ofte forbundet med håndtering af følsomme informationer. Vi etablere en løsning, som passer netop dit behov for håndtering. Dette være sig både løsninger, hvor vi varetager administrationen på jeres kontor eller via en fjernadgang. Valget er helt op til jer.
Vi tilbyder endvidere compliance tjek af virksomhedens eksisterende lønadministration, herunder de processer, der initiere en lønpostering i virksomhedens regnskab. Et compliance tjek kunne bl.a. omfatte vurdering af proces for:

  • Styring af løbende ferieregnskab
  • Provisionsberegninger
  • Integrationen mellem timesagsstyring og lønbehandling
  • Refusionsanmodninger ved barsel/sygdom
  • Sammensætning af lønpakker, personalegoder mv.
  • Overholdelse af overenskomster

Kreditorbehandling

  • Registrering af leverandør bilag
  • Oprettelse af betalingsforslag i bank

Debitorbehandling

  • Fakturering af kunder
  • Registrering af indbetalinger
  • Debitoropfølgning
  • Facilitering af rykkerproces
  • Facilitering af inddrivelse af fordringer via ekstern inkassovirksomhed

Rapportering

Ledelsesrapportering

Financial Management tilbyder udarbejdelse af enhver form for ledelsesrapportering, som opsættes individuelt, med fokus på virksomhedens primære KPI´er.

Budgetter og forecast

Financial Management tilbyder udarbejdelse af drifts-, likviditets- og investeringsbudgetter.

Officielle årsrapporter

Financial Management tilbyder at udarbejde selskabets officielle årsrapport i overensstemmelse med årsregnskabslovens bestemmelser og eventuel særlovgivning. Vi opstiller selskabets årsregnskab ved brug af Erhvervsstyrelsens elektroniske værktøj (Regnskab 2,0) og foretager den elektroniske indberetning af årsrapporten til Erhvervsstyrelsen.

Overskrider din virksomhed 2 ud af 3 værdier på to på hinanden følgende regnskabsår, er selskabet underlagt revisionspligt.

  • Balancesum på 4 mio. kr.
  • Nettoomsætning på 8 mio. kr.
  • Gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede på 12 i løbet af regnskabsåret

I tilfælde af at selskabet er underlagt revisionspligt, tilbyder vi at foretage en afstemning af balance og udarbejde den revisionsdokumentation. Efter knap i 18 år i Deloitte ved vi præcist, hvad revisor efterspørger og vi kan således levere et grundlag der sikre, at din revisorregning holdes på et fornuftigt niveau.

Financial Management tilbyder også sparring omkring udarbejdelse af årsrapporter efter IFRS (Internationale regnskabsstandarder).

Selskabsskat

Financial Management tilbyder at opgøre selskabets skattepligtige indkomst, opgjort efter de til enhver tid gældende skatteregler for selskaber. Financial Management assistere med at udfylde og indberette selskabsselvangivelse, herunder indberetning af kontrollerende transaktioner. Endvidere ydes rådgivning og assistance i forbindelse med vurdering af betaling af Aconto selskabsskatter, indberetning af udbytte og afregning af udbytteskat.

Opgørelse af skattepligtig indkomst

Financial Management assisterer med at opgøre selskabets skattepligtige indkomst i overensstemmelse med dansk skattelovgivning.

Selskabsselvangivelse

Financial Management assisterer med udfyldelse af selskabsselvangivelsen herunder den elektronisk indberetning heraf. Ved indberetning sikrer vi os, at selskabet foretager alle nødvendige indberetninger, som er påkrævet i henhold til Dansk skattelovgivning.

Financial Management tilbyder at foretage vurdering af størrelsen af aconto skattebetalinger i løbet af regnskabsåret. Alle danske selskaber er automatisk underlagt aconto skatteordningen. Ved årets start foretaget SKAT en fastsættelse af acontoskatten på baggrund af deres historiske viden omkring selskabets indtjening. Indtjeningen en sjælden en statisk størrelse og det kan med fordel, bero på konkret vurdering. Naturligvis foretages ændring i den af SKAT fastsatte acontoskat for regnskabsåret. Bemærk at SKAT pålægger rentetillæg ved restskat, et tillæg som fastsættes hvert år i december.

Indberetning af udbytte

Hos Financial Management assisterer vi med indberetning af nødvendige oplysninger til SKAT, når det på selskabets ordinære generalforsamling besluttes at udlodde udbytte, eller når det på en ekstraordinær generalforsamling i løbet af året vedtages at foretage acontoudlodning.

Ad hoc skatteforhold

Financial Management tager udgangspunkt i en helhedsorienteret betjening af kunden, som typisk består af ”2 ben”, en virksomhed (selskab eller enkeltmandsvirksomhed) og privatsfæren.

Eksempler på ad hoc opgaver:

  • Køb og salg af virksomhed
  • Goodwill beregning
  • Ejendomsavancebeskatning ved afståelse af fast ejendom

Kontakt mig

Jeg vil gerne hjælpe dig med det, du har brug for, så lad mig vide, hvad jeg kan gøre for dig.

(+45) 28 92 85 40
jl@finma.dk